fbpx

XCORE

COMING SOON

Probeer nu een maand gratis!

*Aanmelden kan tot 6 februari.

Waarom XCORE?

Core training
De naam verraadt het al een beetje. XCORE staat voor Xtreme CORE training. Je traint dus voornamelijk je core (oftewel je buik en rugspieren). Je core is misschien wel het belangrijkste deel van je lichaam, hier komen alle bewegingen vandaan en het wordt altijd wel in een les genoemd.

Uithoudingsvermogen
Door de bewegingen die je maakt met gebruik van grote spiergroepen stijgt je hartfrequentie direct. Omdat er vrij weinig pauze tussen de bewegingen zit, blijft de hartslag vrij constant. Zo wordt je uithoudingsvermogen beter zodat vetstofwisseling kan plaatsvinden (dan moet je de les wel zeker 20 minuten volhouden). Je beweegt namelijk niet alleen de buik, er wordt ook veel gebruik gemaakt van sprongen, benen liften en van alles en nog wat.

Kracht
Omdat je met XCORE traint met vrije gewichten heb je veel variatie mogelijkheden en omdat het grit in de buis de hele tijd in beweging blijft, geeft dat nog meer voordelen. De buis heb je in drie verschillende maten, in verschillende gewichtsklasse, dus er zit voor iedereen wat bij. Het meest positieve effect ontstaat aan het einde van de beweging. De bewegende massa in de buis schiet door en tijdens het opvangen van die beweging komt het tot een aanvullende mechanische belasting op de spiervezels.

.Contact

Neem contact op

Zou je graag wat meer informatie willen over LOODS_26 of onze community? Neem dan contact met ons op!

Contact
×
Hoe zouden wij je kunnen helpen?
× Hoe kunnen wij je helpen?